Miben van sok A-vitamin?

Vitaminok a látáshoz miben

Tartalom

    Vitaminhiány Az A-vitamin nem csupán antioxidáns tulajdonságáról ismert, de megakadályozhatja a vitaminok a látáshoz miben és a különféle szemgyulladásokat, immunerősítő, továbbá serkenti a sejtek növekedését, és segít a bőr és a nyálkahártyák felépítésében.

    vitaminok a látáshoz miben

    Miután ennyi jótékony hatása van, rendkívül fontos, hogy fokozott figyelmet szenteljünk a megfelelő bevitelére. Egy átlagos felnőtt napi A-vitamin szükséglete nemzetközi egység, amit az alábbi élelmiszerek fogyasztásával a legegyszerűbb fedeznünk. Répa Amennyiben sok répát fogyasztunk, javíthatunk a látásunkat.

    A lutein szerepe a látásban - ProVitamin Magazin Vitaminok a látáshoz miben A-vitamin Típus Vitamin Alapvető tudnivalók Az A-vitamin más néven retinolként, retinolekvivalensként vagy retinálként is ismert, egyik hatására utalva ismerhetjük hámvédő vitaminként is. Zsírban oldódó vitamin. Előanyagaiból - az úgynevezett provitaminokból - a szervezetben is képződhet. A leginkább elterjedt előanyagok a különböző karotinoid vegyületek közülük legfontosabb a béta-karotinamelyek a bélrendszerben szükség esetén képesek A-vitaminná alakulni. Miben játszik szerepet?

    Egy közepes méretű répa százalékkal több A-vitamint tartalmaz, mint egy felnőtt napi szükséglete. Ez a narancssárga zöldség továbbá sok C- K- és B-vitamint, magnéziumot és rostot tartalmaz.

    vitaminok a látáshoz miben

    Édesburgonya Az édesburgonya korábban az amerikaiak egyik legfontosabb táplálékforrása volt. A mai napig egy nagyon közkedvelt zöldség, amit különleges ízének és magas tápanyagtartalmának köszönhet. Egy közepes méretű édesburgonya vitaminok a látáshoz miben több A-vitamint tartalmaz, mint a szükséges napi mennyiség.

    vitaminok a látáshoz miben

    Pulykamáj A pulykát rengeteg módon lehet elkészíteni, de a májáról sosem szabad megfeledkezni, hiszen számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Paprika A paprikát a hazai konyhán kívül az indiai, a spanyol és a dél-amerikai is nagyon szereti. Ez a tűzpiros zöldség nemcsak különleges ízt ad az ételeknek, de rengeteg tápanyaggal is gazdagítja azokat.

    November Így egyél a jó látásért! A szem betegségeinek kialakulásának esélyét jócskán csökkenthetjük, ha egyes ételeket előnyben részesítünk a hétköznapok során.

    Egy evőkanál paprika a napi A-vitamin szükségletünk 69 százalékát tartalmazza, továbbá rengeteg C-vitamin, kálium és kalcium található benne. Mangó A mangó egy édes, lédús gyümölcs, ami elengedhetetlen része az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásnak.

    vitaminok a látáshoz miben

    Egy bögre teli mangóval a szükséges napi A-vitamin bevitel 36 százalékát adja. Teljes tej A teljes tejet nagyon sokan előnyben részesítik a fölözöttel szemben, hiszen nem csupán az íze jobb, de több tápanyagot is tartalmaz: A- és D-vitamint, kalciumot, fehérjét és magnéziumot.

    Egy teljes tejjel teli bögre az A-vitaminnal a napi szükségletünk 8 százalékát tudjuk fedezni.

    vitaminok a látáshoz miben

    Sütőtök A sütőtök narancssárga színe tükrözi a zöldség magas béta-karotin tartalmát, amit a szervezetünk A-vitaminná alakít át. Egy bögre feldarabolt sütőtök százalékkal többet tartalmaz az előbb említett fontos vitaminból, mint amire egy nap szüksége van egy felnőttnek. Ezen kívül sok C-vitamin, kálium és rost található benne, melyek mindegyike pozitív hatással van egészségünkre.

    Zöldborsó Ez az édeskés ízű zöldség viszonylag gyakran található meg a tányérunkon, ami rendkívül jó, hiszen egy fél bögrényi már a napi szükségletnél százalékkal több A-vitamint tartalmaz, így fogyasztásával nagyon jót teszünk a szertvezetünkkel.